Kurs i digital portträttmålning

En liten funderare


Hej! Nu sitter jag här på min stol och funderar... Pappas jazzmusik spelar i högtalarna (ljuva, underbara musik). Jag Försöker hitta inspiration till en ny bild, men det är svårt och helt ärligt är det nog lättare om man inte letar, för eller senare snubblar man över den perfekta idén vare sig man vill eller inte. ^^


Bilden är tagen av Michaela D, vid samma tillfälle som vi fotade min headerbild. ^^ Jag har henne att tacka för hela min blogg också, för hon har praktisk taget hjälpt mig med allt! Tusen tack Michii, your the BEST! <3

Jag ska fortsätta fundera och för hoppningsvis trillar en bra idé ned innan jag kryper till kojs! :) // Rebbe


Självporträtt

Hej! Nu är jag sådär lagom trött efter att ha sätt alla tre Twilight filmerna. Det blev rätt sent igår då premiären av den tredje började vid midnatt. ^^ Eclipse var helt underbar, den rekommenderar jag alla att se!

Idag tänkte jag lägga ut en bild som jag har gjort i skolan. Den är målad i vattenbaserad oljefärg. Uppgiften var att måla ett självporträtt genom att titta i en spegel. Man blev allt trött på att glo på sin egen spegelbild efter ett tag, men det var i alla fall roligt! Det var fösta gången som jag använde mig av oljefärg, så det var nytt och spännande!



Ha en bra dag! // Rebecka P.S

Maraton

Tjohej! Idag blir det tyvärr lite dåligt med uppdatering, men det händer när det är strålande solsken ute! Ikväll ska jag och Michaela iväg på "Twilight movie night". :¨) Det är en maratonvisning av först de två första filmerna och sedan vid midnatt är det smygpremiär på Eclipse, den tredje filmen! Spännande! ^^

P.S: Om det är någon som är intresserad av två biljetter till bio maratonet i kväll har vi två över. Släng in en kommentar i så fall. Biljettpris: 175kr. Plats: Biopalatset i GBG.


Bilden är hämtad från:
www.twilightsweden.se

Under ytan..

Hej! I eftermiddags surfade jag runt lite på nätet för att hitta inspiration och det kan man lugnt säga att jag gjorde! Jag kom in på fotografen Zena Holloways hemsida. Där fanns helt fantastiska undervattensbilder, exemplet nedanför är bara en av många!

Bilden är hämtad från:
www.zenaholloway.com

Godnatt allesammans // Rebbe

Material till "Arwen"

Hej! Idag fick jag en fråga om jag inte kunde visa vad jag använder mig av när jag tecknar. Det varierar självklart från bild till bild, därför är det svårt att säga. Så jag tänkte att det skulle vara lättast att visa vad jag använde till min senaste bild. ^^


Pennorna jag har använt är B, 3B, 6B (som bara är en liten stump kvar) och tre blåa färgpennor. :¨)


För att göra "softa skuggor" använder jag en stompf, en ögonsguggsborste, en bit hushållspapper och två toppsar. Pennan i mitten är en suddpenna, och är super bra till detaljer som blänk i ögonen m.m. Det var i stort sett allt!

Nu vill jag ut i det fina vädret! Allt gott // Rebecka P.S

Bloggsvar


Godmorgon! :) Ville bara informera om att jag nu även har skaffat Bloggsvar. Frågelådan finns både i menyn och under kommentarsrutan för att ni lätt ska hitta den. Så om ni har någora frågor är ni välkomma att ställa dom där!

Mer uppdatering kommer senare! Ha en bra dag!

Arwen Undómiel

Hejsan! Nu är jag äntligen hemma från ett kyligt kvällsdopp med Michaela och Danne. Uppfriskande!

Innan jag kryper till kojs tänkte jag visa en av mina senaste teckningar. Bilden är gjord med blyerts och färgpennor och föreställer Arwen, som helt klart är en av mina favorit karaktärer i sagan om ringen trologin.

Sov så gott! // Rebbsan

King of Pop

Hej! Det känns lite ovant att sitta här och blogga, det måste jag medge, men roligt är det! Innan jag beger mig iväg till stallet för att pyssla om min lilla pojke Wagabond, tänkte jag visa en bild som jag gjorde i vintras.

Jag jobbar på att ladda in mina lite nyare bilder i datorn, men jag är inget "tekniksnille" så att säga, så det tar sin tid. Förhoppningsvis kommer nytt material upp i kväll!

Hade bra // Rebecka P.S

Invigning!

Hej! Nu är det äntligen dags att inviga min nya blogg! Jag tänkte börja med att berätta lite om mig själv och vad man kan tänkas finna här på bloggen.

Mitt namn är Rebecka P.S, men går också under smeknamnen "Rebbe" och "Rebbsan". Jag är 16 år (fyller 17 i år) och ända sedan jag varit stor nog att hålla i en penna har jag haft ett stort intresse för teckning och måleri. Jag älskar att skapa och är alltid ivrig att lära mig nya saker. Till hösten börjar jag andra året på gymnasiet, med inriktning bild och form.

För övrigt är jag en glad och positiv tjej som trivs bra i både regn och solsken. Utöver mitt konstintresse tycker jag mycket om att skriva noveller, dagbok eller såklart att blogga. Hoppas att ni kommer att gilla min blogg och tittar in här då och då!

Kram / Rebecka P.S

Kontakta mig


Du kan lättast komma i kontakt med mig genom att maila:
[email protected]


FAQ



Uppdatering sker.


Häng med på min resa i bloggvärlden!


Följ min blogg med bloglovin! :)

RSS 2.0