Kurs i digital portträttmålning

Över näktergalens golv...

Nu är bokmalen Rebecka igång igen! Efter att ha läst ut den grymma boken "the host" kände jag mig smått tom och rastlös. Vad skulle jag nu hitta på, och hur skulle jag kunna stilla min läshunger? ^^ I sådana situationer är det väldigt praktiskt att kunna plocka fram en gammal favorit!

Högt uppe i toppen på min lista över favoritböcker hamnar böckerna om klanen Otori. Det är dels en trilogi plus två lite mer fristående böcker. Den första boken i serien heter "Över näktergalens golv". Det var nu tredje gången jag läste ut den, och jag tycker bara mer om den för varje gång. Det är ett mästerverks som har allt jag ycker en bra bok ska ha. Spänning, romantik, historia, kultur, legender och slälvklart ett makalöst vackert språk. Författaren Lian Hearn skriver på ett sätt som berör en djupt in i själen, det är så vackert och målande.

Nu när jag har läst ut denna bok än en gång, känner jag att jag vill vidga mina vyer så att säga. :P Jag är ständig efter jakt på bra böcker och är sugen på en bok på engelska.

Är det någon som har något bra tips på grymma engelska böcker? :)





Kommentarer
Postat av: julia - fotoblogg ♥

sv; Tack så mycket!:)

2010-08-10 @ 17:51:22
URL: http://juliabodins.blogg.se/
Postat av: Josefina

"The Secret Life of Bees" är en sjukt bra bok! :D

2010-08-10 @ 18:49:08
URL: http://fina.devote.se
Postat av: Amanda

du borde läsa 'tillsammans' serien, finns tre böcker. skrivna av denise rudberg. hon skriver även massa andra bra böcker som Jenny S, Matilde, Åse etc. fast dom är på svenska :)

2010-08-10 @ 19:27:02
Postat av: Högge Hög

Riktigt bra bok det där! :)

2010-08-10 @ 20:47:14
Postat av: Anonym

the hitchhiker's guide to the galaxy, om du gillar humor (;

2010-08-11 @ 02:26:30
Postat av: charlotte

nicholas sparks har ju väldigt bra engelsk böcker, a walk to remember är sjukt bra! har själv faktiskt lånat/ ska låna, två tre till böcker av honom =)

Annars så är P.C. Cast & Kristin Cast böcker bra, en serie i fyra delar, Natten Hus (Night of House), är inne på sista boken i serie nu, rekomenderas!

2010-08-11 @ 13:56:45
URL: http://aestheticme.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med Charlotte om House of Night-böckerna men jag har för mig att dom är 6 stycken?? Mannen som kunde tala med hästar är en underbar bok och likaså är trilogin av Charole Wilkinson som handlar om en flicka, Ping, som råkar ut för ett äventyr när hon träffar på en drake i gamla Kina.

2010-08-11 @ 23:02:08
URL: http://goldenstardust.blogg.se/
Postat av: Daria

Hungerspelen tycker jag är riktigt bra. Kommer inte ihåg vad serien heter på engelska, men den består iaf av 2 böcker. Den 3e kommer ut om ungefär en månad, tror jag. House of night böckerna som några här pratat om innan, är också riktigt bra. =)

2010-08-15 @ 18:53:56
URL: http://dariiiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
Trackback
RSS 2.0