Kurs i digital portträttmålning

Svar på frågorna!

Hej! Här kommer svaren på frågorna från frågestunden! :)


Kan du visa tutorials på olika saker, tex, illustrationer, porträtt m.m skulle vara kul? :)
Svar: Ja, det ska jag självklart göra! Det är bara att hålla utkik. :)

Vilken färg har du på tandborsten?
Svar: Den är typ orange.

När upptäckte du att du målade "bra"?
Svar: Hum, svår fråga.. jag har ofta fått kommentaren att jag målar bra, men för mig är det inte så svartvitt, bra eller dålig, det finns fler nyanser. Jag ser mer hur jag har utvecklats under åren. ^^

Vad är din favoritfilm?
Svar: Jag har många.. Sagan om ringen trilogin, Nothing hill, Stolthet och fördom m.m.

Hur länge har du målat?
Svar: Jag har mer eller mindre alltid gjort det.

Vad brukar du gilla att göra mer än att måla?
Svar: Jag älskar att vara i stallet med Waggis (min häst), läsa och skriva, och att sitta och pyssla med saker, typ som att sy m.m. Sen är nog det allra bästa att vara med sina kompisar!

Vilken är din favoritbild på dig själv som Michaela har tagit? :-)
Det varierar, men nu skulle jag nog säga bilden som jag har som profilbild :)

Varför började du blogga?
Svar: Det var tack vare Michaela. Hon inspirerade mig, och hjälpte mig att komma igång.

Om du fick beskriva din blogg med tre ord! Hur skulle du beskriva bloggen?
Konst, Rebecka och hum...? :P

Du har ju en ikon eller vad man ska kalla det där det står kontakt, hur gör man en sån?
Svar: Helt ärlig har jag ingen aning, Michaela gjorde dom till mig :P

När började du bli intresserad i konst?
Svar: Som sagt har jag alltid tecknat, men nu på senare har jag blivit mer intresserad i konst som ämne. :) Så senaste året skulle jag nog säga.

Älskar du Michael Jackson asså? ;D
Svar: Helt klart xP Hans musik är underbar!

Hur ser din framtid ut enligt dig?
Oj, svårt.. Hum jaa jag skulle vilja åka utomlands och studera efter gymnasiet. Vidare har jag nog tänkt mig att jobba med film på något vis, animation, skådespeleri, regi eller något liknande. Svårt att veta. ^^

Favoritlåt?
Svar: Dirty Diana

Tycker du att du själv har utvecklast i ditt ritande? :)
Svar: Ja, absolut. Det är skrämmande att se bilder som jag ritat för ett par år sedan :P

Edward eller jakob? (i twilight-historien alltså) "P
Jacob ^^, Bella gjorde rätt som valde Edward, men min sympati ligger ändå hos Jacob, och jag gillar hans karaktär mer. :P

Favorit fotobloggen? ;)
Svar: michaelaa.webblogg.se så klart.

När du är modell åt andra, känns det inte konstigt att stå och posa och försöka se snygg ut? :)
Svar: I början var det lite obekvämt, men man vänjer sig :P Nu är det bara super kul!

Hur har du lyckats få många läsare redan?
Svar: Michaela länkade mig först, och sedan hamnade jag med på "Bubblar listan" på bloglovin. :)

Om du fick dröma frit om din framtid hur skulle den se ut då? Svar: Hehe, i ett drömscenario skulle jag vara jobba som modell och skådespelare, och jag skulle resa mycket. ^^

Kan inte du videoblogga någon gång?
Svar: Jo, klart jag kan :)

När ska du publicera någon novell? :)
Jaa du.. :P Får se när jag vågar hehe. ^^


Det var allt för denna gången! Ha en bra kväll! // Rebecka P.S

Kommentarer
Postat av: MICHAELA D

ÄR DU VAKEN? :D

2010-07-04 @ 09:17:26
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Emma (sysslingarnas)

bra svar! :)

2010-07-05 @ 10:59:09
URL: http://sysslingarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
Trackback
RSS 2.0